ALGEMENE VOORWAARDEN DIERENPENSION DE DRIEHOEK
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.DIERENPENSION: De eigenaar en medewerkers van Dierenpension De Driehoek, die de tijdelijke huisvesting en verzorging van gastdieren aanbiedt.
2.KLANT:De persoon die bij het dierenpension de reservering heeft gemaakt.
3.GASTDIER: Het huisdier van de klant, waarvoor de reservering wordt/is gemaakt.
4.RESERVERING: De afspraak tussen dierenpension en klant om het gastdier gedurende een vooraf overeengekomen periode te huisvesten en te verzorgen, tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het gastdier geldende tarief.
5.VACCINATIES: De op het moment van de gereserveerde periode geldende vaccinatieverplichtingen, waarover het dierenpension de klant informeert en waaraan de klant moet voldoen.
Artikel 2 – Algemeen
1. Voor het eerste verblijf van het gastdier in het dierenpension wordt door het dierenpension een klantenkaart aangemaakt, waarvoor in ieder geval de volledige naam, adres en telefoonnummer van de klant, gegevens ten aanzien van het gastdier, naam, ras, geslacht, leeftijd en eventuele bijzondere kenmerken, nodig is.
2. Deze algemene voorwaarden zijn op alle reserveringen van toepassing, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
3. Bij reservering wordt door de klant automatisch akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden.
4. Tijdens de vakantieperioden worden alle gereserveerde dagen in rekening gebracht, ook al wordt het dier eerder opgehaald.
5. Het dierenpension stelt bezoekers in de gelegenheid om op afspraak de dierenverblijven te bezichtigen behalve in de maanden juli en augustus.
6. Het verblijf van het gastdier is op eigen risico van de klant.
Artikel 3 – De betaling
1. In de verblijfskosten zijn inbegrepen de kosten van verzorging, voeding en huisvesting van het dier en de verschuldigde BTW.
2. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het openstaande bedrag plaats direct aan het einde van het verblijf, bij het ophalen van het gastdier. Dit kan contant of per pin.
3. Het vervroegd ophalen van het gastdier geeft geen recht op gedeeltelijke teruggaaf van de pensionprijs, tenzij anders overeengekomen.
4. De klant is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Het dierenpension verstrekt of zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de klant de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
5. Als na het verstrijken van de datum van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor gemaakte kosten zijn voor rekening van de klant. Het dierenpension is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De rente is gelijk aan de wettelijke rente.
6. Het dierenpension heeft altijd het recht om vooraf afwijkende betalingsvoorwaarden te stellen, in geval gerede twijfel bestaat dat de klant niet of niet volledig zal betalen.
Artikel 4 – De annuleringsregeling
Bij annulering door de klant in vakantieperioden gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:
-Annulering minder dan 4 weken voor aanvang van het verblijf: 50% van de pensionkosten
-Annulering minder dan 2 weken voor aanvang van het verblijf of niet komen opdagen: 100% van de pensionkosten
Artikel 5 – Rechten en plichten van het dierenpension
1. Het dierenpension verplicht zich tot het zorgvuldig en diervriendelijk huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier en zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de klant.
2. Het dierenpension is gerechtigd toegang tot het pension te weigeren voor het gastdier, indien het gastdier niet beschikt over de door het pension verplicht gestelde entingen. Het gastdier dient minimaal 2 weken voor de pensionperiode te zijn ingeënt. Katten tegen kattenziekte en niesziekte Honden tegen hondenziekte parvo/ weil (cocktail) en kennelhoest. Gastdieren met besmettelijke ziektes en/of aandoeningen worden niet geaccepteerd.
3. Het dierenpension neemt in de ontvangstruimte het gastdier over en brengt het gastdier zelf naar het verblijf. De halsband en riem krijgt klant weer mee naar huis.
4. Indien de klant zonder voorafgaand overleg met het dierenpension, het gastdier niet binnen 1 week na het einde van de reservering ophaalt, zal het dierenpension de klant per aangetekend schrijven sommeren het gastdier op te halen binnen 3 dagen. Indien de klant niet aan deze sommatie voldoet, heeft het dierenpension het recht om het gastdier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij nog steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs te voldoen, vermeerderd met eventuele asiel kosten.
5. Het dierenpension is niet aansprakelijk voor schade of vermissing van persoonlijke bezittingen als halsband- en lijn, manden, kussens, speeltjes etc.
Artikel 6 – Rechten en plichten van de klant
1. De klant is verplicht bij het brengen van het gastdier of op het reserveringsformulier, alle relevante gegevens te melden die van belang zijn voor een goede en verantwoordelijke huisvesting en verzorging van het dier.
2. De klant is aansprakelijk voor schade ten gevolge van het niet vermelden van de juiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier en voor schade die door afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.
3. De klant is verplicht bij het brengen van het gastdier een geldig bewijs van vaccinatie af te geven. Bij het ophalen van het gastdier wordt dit bewijs weer terug gegeven aan de klant.
4. Het gastdierdient vrij te zijn van vlooien en wormen. Indien het dierenpension bemerkt dat dit niet het geval is, zal het gastdier door het dierenpension worden behandeld. De kosten zijn voor rekening van de klant.
Artikel 7 – Ziekte en/of overlijden van het gastdier
1. De klant machtigt het dierenpension om in geval van ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden van ziekte) tijdens het verblijf op kosten van de klant een dierenarts te bezoeken en de maatregelen te nemen die nodig zijn.
2. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de klant of bij de door de klant aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten niet vlot tot stand kunnen komen en als gevolgd daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan het dierenpension dit niet worden toegerekend.
3. Indien het gastdier tijdens het verblijf in het dierenpension onverhoopt komt te overlijden, stelt deze de klant of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
PRIVACYVERKLARING DIERENPENSION DE DRIEHOEK
Bedankt voor uw vertrouwen in Dierenpension De Driehoek! Hieronder beschrijven we hoe we omgaan met uw gegevens als u gebruik maakt van onze website, applicaties en services.
We hechten zeer veel waarde aan de privacy van onze gebruikers. We respecteren en beschermen de privacy van onze gebruikers op onze website en onze applicaties. We gebruiken uw gegevens alleen zodat u onze dienst goed kunt gebruiken. We zullen nooit gegevens verkopen aan derden. Alle ingevoerde gegevens zijn eigendom van u.
Dierenpension De Driehoek, gevestigd aan Verlengde elfde wijk 16, 7701RR DEDEMSVAART, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contact gegevens:
Verlengde elfde wijk 16, 7701RR DEDEMSVAART - 0523270002
KvK-nummer: 52632822
Algemeen: e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website: www.dierenepensiondedriehoek.nl
De eigenaar / eigenaren (Rico en Astrid Huser) van Dierenpension De Driehoek zijn de Functionarissen Gegevensbescherming van Dierenpension De Driehoek. Zij zijn te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Persoonsgegevens die wij verwerken:
Dierenpension De Driehoek verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam.
- Adresgegevens.
- Telefoonnummer.
- Dier gegevens.
- E-mailadres.
- IP-adres.
- Gegevens over uw activiteiten op ons reserveringssysteem.
- Internetbrowser en apparaat type.
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Ons reserveringssysteem en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan verwijderen wij deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Dierenpension De Driehoek verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Het afhandelen van uw betaling
- Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder.
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
- U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
- Dierenpension De Driehoek verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
- Dierenpension De Driehoek analyseert uw gedrag op de applicatie om daarmee de applicatie te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.
Geautomatiseerde besluitvorming
Dierenpension De Driehoek neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Dierenpension De Driehoek) tussen zit.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Dierenpension De Driehoek bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld.
Delen van persoonsgegevens met derden
Dierenpension De Driehoek verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Dierenpension De Driehoek gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Dierenpension De Driehoek gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kunt u zelf doen via de persoonlijke instellingen van uw account. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons bedrijf en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
Wilt u gebruik maken van uw recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heeft u andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Dierenpension De Driehoek zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op uw verzoek reageren.
Dierenpension De Driehoek wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Dierenpension De Driehoek neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.